Noordwolde Dakar / Dakar Noordwolde

7 mei 2023 - Schiphol, Nederland

De laatste dag van onze reis. Het is 3 uur 40 als de wekker gaat. Een snelle douche, tassen dicht en naar de taxi die voor ons klaar staat. Service van het hotel. Dit keer is het keurig nette Hyundai. Medewerker keurig in pak. We kunnen goed doorrijden en zijn om 5 uur op het vliegveld van Dakar Tidiz. De tolweg was deze keer geen probleem. Onze chauffeur was voorzien van telepassage. Onze stoelen zijn inmiddels 6 keer omgeboekt en dat betekent dat we de extra beenruimte kwijt zijn. Beetje jammer. Ingecheckt en door de douane. Zoals gebruikelijk eerst een biertje aan de bar. We zijn super op tijd.  Het vliegtuig in. Wonder boven wonder hebben we toch de juiste plaatsen en dat is mooi meegenomen op deze vlucht van 6 uur. Alexander heeft een plekje bij het raam. Prachtig. Maar wat voor mooi is komt door de dame die naast hem plaats neemt. Big mama uit Senegal wurmt zich naast Alexander in een stoel en probeert hem de rest van de reis te knuffelen. Gootje is hier niet zo van gediend en drukt de big mama weer terug in haar mand. We landen op luchthaven Istanboel. Een zeer moderne luchthaven. Direct door de controle heen en maar wat eten. Döner Kebab wordt het. Lekker. Dan naar gate D14. We hebben geleerd dat we er keurig op tijd moeten zijn. Wederom goede plekken met beenruimte en deze keer geen big mama. We landen 3 1/2 uur later op Schiphol. 21.45 uur. Bagage ophalen en naar het busje van Herman op P3. Het is een lange dag en we zijn er wel klaar mee. Gas er op.

We rijden naar huis na een geweldige 11 dagen waarin we de mooiste dingen gezien hebben, de cultuur hebben leren kennen van diverse landen, ellende gezien maar ook heel veel schoonheid en plezier. We weten waar we nog wel eens terug willen keren maar ook waar niet. Wij bedanken Marten en Neree voor het brengen van de auto naar Malaga. Harrie voor de assistentie bij de keuring van de auto en natuurlijk onze vrouwen en kids voor al hun ondersteuning en support.

Hiermee sluiten we het reisverslag af. Bedankt voor het lezen en de reacties. Groet, de Wandering Brothers, Alexander, Hasker en Herman

1. Anneke en harry:
    7 mei 2023
    Lieve Hasker, Herman,en Alexander, wat hebben we genoten van jullie prachtige verhalen. Wat zullen jullie een lol en ergenis en genoten hebben van jullie avontuur naar Dakar. Blij dat jullie weer bij het thuisfront zijn . Fijn bij vrouw en kids( van 1 weet ik dat zij hem gemist hebben. Oost west thuis best Gr van ons
  2. Margreet:
    7 mei 2023
    Welkom thuis!!
    Elke dag met plezier Hasker zijn verslag gelezen. En ons verwonderd hoe jullie het elke keer toch weer gedaan krijgen. Super heren!
    Nu even in de rust ….?
  3. Eric Piëst:
    8 mei 2023
    Tjonge jonge, wat een schitterend avontuur. Improviseren is hier toch wel het toverwoord. Petje af heren en bedankt voor het superleuk geschreven reisverslag met foto's. Ik heb ze met veel verbazing en plezier gelezen. Groeten en tot snel!