Het verhaal van een reis

22 juli 2016

22 juli 12 uur 22. Ergens moet je beginnen met de voorbereidingen voor een reis die gepland is maar waar van je niet weet hoe deze gaat verlopen. We weten natuurlijk waar we heen gaan: Amerika Seattle, Canada Vancouver  en voor sommigen Amerika Texas en voor anderen IJsland Reykjavik en Amerika New York om het niet te ingewikkeld te maken. We weten ook dat we hiervoor vliegtuigen, busjes, amfibievoertuigen, boten en campers nodig zijn voor de verplaatsing en met welk bijzonder reisgezelschap de trip gemaakt zal worden. Ik zit dus braaf achter mijn bureau en bedenk me dat dit het moment is om met het eerste korte verslag te beginnen. Ik zal de mensen die mee gaan op deze reis introduceren. We beginnen met tante Sis woonachtig in de staat Texas, zij is de tante van Kevin MCWorther die getrouwd is met Margreet die weer de vader en moeder zijn van Merric. Deze familie woont op de Stelling in Noordwolde waardoor zij de overburen zijn van Alexander en Annemieke van der Goot en zij hebben hun kroost de namen Maaike en Oscar gegeven, rechts van hun woont drie huizen verderop Cindy van der Helm die samen met haar uitwonende zoon Robert het gezelschap bijna compleet maken want tot slot heb je drie afslagen nodig om in Noordwolde-Zuid bij Hasker, Inêz, Charlotte en Ruben uit te komen die dan wel niet in de straat wonen maar vanwege de gezelligheid deel uit maken van deze groep fijne mensen. Een groep divers in leeftijd, maar ook in voertaal. Sis spreekt namelijk alleen Engels en is de reis tevens educatief voor de kinderen. Hoe mooi kan het zijn. Wat je in dit reisverslag zult aantreffen zijn de verslagen van belevenissen gedurende de vier weken durende reis. De enige beperking hierin is dat het verslag gemaakt wordt door iemand die wel vier weken gaat maar een gedeelte van de reis mist. Dit komt doordat de MCWorthers en de van der Helms eerst tante Sis gaan ophalen in Texas en de Van Der Goots en de De Jongs eerst naar IJsland gaan. 3 augustus treffen we elkaar in Seattle waar de gezamenlijke reis zal beginnen. De volgers, dus jullie die dit verslag lezen zullen zijn aangemeld door de reisgenoten. Het gedeelte Texas zal niet in het verslag zitten. Hopelijk remt dit geen volgers om toch de mail te openen en te bekijken wat er in IJsland gebeurt. Dit is het begin van een prachtige reis. Wij hebben er zin in hopen dat jullie met veel plezier de reisverslagen zullen volgen.

Met vriendelijke groet,

De reisgenoot van de reisgenoten

1. Jan de Jong:
    23 juli 2016
    Met de nodige kennis van een aantal van de reisgenoten, lijkt me dat dit avontuur verzekerd is van het nodige onverwachte spektakel. Zal Trump zijn nominatie intrekken, gaan er Jumbo's open in New York of wordt op andere wijze CNN gehaald. Ik ben benieuwd, in ieder geval veel plezier. Groet, Jan
  2. Jan:
    23 juli 2016
    Suc6 met de voorbereidingen!
  3. Cor en Christina:
    24 juli 2016
    Top dat ook wij jullie avonturen weer kunnen gaan volgen!