Live from the States

1 augustus 2016 - Lubbock, Texas, Verenigde Staten

Onze vrienden zijn onderweg! Om 7 uur onze tijd verschijnen de eerste foto’s op de App. Ze hebben er zin in! Deze dagen worden jullie verwend: de echte reporter zit in IJsland, deze buitenlandreporter brengt verslag uit vanuit de States. Nog twee dagen en we ontmoeten elkaar in Seattle. Tot die tijd twee parallelle verhalen.

Heb net het reisverslag van onze medereizigers gelezen. Alexander had zich enorm op die Mercedes verheugd! Zo sneu. Stiekem genieten wij van onze auto. Want het kan echt anders.

Naar Eddie’s Barbeque om het vlees voor vanavond op te pikken. Zo jammer dat de anderen er nog niet bij zijn. Zoiets zie je zelden en ik weet zeker dat zij hier ook hun ogen uitgekeken hadden. Eddie’s BBQ is een restaurantje op een industrieterrein dat maar tot 14.30 geopend is, een enorme klandizie heeft en vol gekke dingen hangt. De dikke smokingpit en enorme koelcel moeten natuurlijk wel even door de mannen bekeken worden. Eddie is een verzamelaar pur sang. Flesjes tabasco, auto’s, licenceplates. Je kan het zo gek niet opnoemen of hij heeft het. Volgende keer maar een Nederlands nummerbord voor hem meenemen. We vertrekken uiteindelijk met een doos vol briskets (vlees).

Rond het middaguur treffen we Dr. Bill en zijn vrouw Susan in een van de beste Mexicaanse restaurants van Lubbock. Where else? Dr. Bill, ooit werkgever van Kevin en Margreet, biedt ze nu weer spontaan een baan aan. Maar nee, ze gaan straks lekker mee naar huis. Nog even rondneuzen in Wallmart en de Texas Tech winkel voor de nodige souvenirs. En dan weer door naar huis waar Kevin het vlees mag snijden. Wij staan om vijf uur klaar om de vrienden en vriendinnen van Sis te ontvangen. De kans is groot dat een stuk of wat Texanen volgend jaar hun intrek nemen in onze logeerkamer en ‘cramper’, zoals Robbert m’n campertje noemt. Misschien iets te enthousiast geweest?

’t Is laat. Alleen een goede vriend van Kevin, Joe Tom, is er nog. Hebben we zoveel verhalen over gehoord! Aardige man maar moeilijk te verstaan met zo’n accent. Ik ben moe en besluit de blog te schrijven terwijl de anderen nog even een biertje met hem drinken. Morgen weer vroeg op. Plannen zat.

1. Cor en Christina:
    2 augustus 2016
    Top! 2 verhalen op 1 dag. Dit verveelt niet hoor. Super dat jullie het zo naar het zin hebben. Groetjes van ons 4
  2. Je zoon:
    2 augustus 2016
    Weer een leuk verhaal Cindy. We moeten de rollen maar omdraaien.
  3. Adri De Jager:
    2 augustus 2016
    Waw!!! Wat een gave ervaring doen jullie op!
    En dank voor t delen#
  4. Anneke en Harry:
    2 augustus 2016
    Hallo allemaal,ja Cindy de verhalen zijn super leuk om te lezen.ik zou zeggen.doorgaan. Vr Gr van ons
  5. Jan de Jong:
    Hallo Cindy,

Wat mij betreft niet stoppen op het moment dat jullie elkaar ontmoeten. Interessant om dan te zien of er ook een verschil van perspectief zit tussen jou en mijn "kleine" broertje...
  6. Cindy:
    3 augustus 2016
    Ik vind jouw schrijfstijl wel heel erg grappig, Hasker. We zien elkaar morgenavond in het badhuis. Hebben we 't er nog wel even over!