New York New York

27 augustus 2016 - Terminal B, Verenigde Staten

De stad waar Frank Sinatra over zong wordt vandaag bezocht door de de Jongs en de Gootjes. We staan om kwart voor negen op na een zeer korte nacht. De kinderen zijn nog best moe en ook de ouders hebben wallen onder de ogen. We gaan ontbijten in de city that never sleeps. We ontbijten voor 100 dollar. Goedkoop stadje. We staan op times square. Lot's of lights zegt Charlotte. We zien de empire state building de freedom tower die we morgen gaan bezoeken en regelen direct kaartjes voor de hop on hop of. Althans dat direct kun je wel achterwege laten want nadat we de vouchers gekocht hebben in het hotel waar we de bagage hebben achtergelaten moeten we naar de ticketservice. Deze service ligt 2 kilometer verderop. Prima, lopen we daar even heen. Gevonden en nu naar de balie. Alexander en Inêz regelen dit soort zaken en ook nu verloopt dat vlekkeloos. Duurt wat lang maar verloopt vlekkeloos. Hasker spot een brandweer auto, Maaike en Ruben zijn aan het stoeien en Charlotte en Oscar assisteren de ticketers. We stappen in de bus en wat is dit een stad! Mooi? Kun je over twisten. Indrukwekkend? Zeker, met een dik uitroepteken!! We zien vandaag alles downtown. Het is bloedheet en af en toe zet de chauffeur de airco uit. Staat de bus stil. We eten bij de haven. 271 dollar alsof het niets is. We hoppen dan op de boot en varen naar het Vrijheidsbeeld oftewel het statue off liberty. Heerlijk om even op zee te zijn. De zilte lucht van de grote oceaan laten je neusharen krullen van plezier. Zelfs Annemieke heeft geen last van de golven. Prima. We hebben een prachtig uitzicht over de skyline van de stad. We maken foto's en gaan dan weer aan land. Het is nog steeds warm en de kids lopen door straatfonteinen. Even afkoelen dus. We lopen terug naar de square. Ruben koopt een rugzak en Oscar scheenbeschermers. Hierna naar de Mc Donalds met schreeuwende led-verlichting. We lopen naar buiten en voor de entree zit een artist in painting. Hij maakt met spuitbussen en een plamuurmes prachtige tekeningen. Jullie kennen ze vast wel. We willen terug maar Oscar zijn slipper gaat kapot en worden er nog schoenen aangeschaft. Nu terug naar het hotel en lekker slapen morgen is er weer een dag.