Seatle en Road Bear

4 augustus 2016 - Kent, Washington, Verenigde Staten

Wat een bijzonder hotel om in te overnachten. Hotel Panama wordt door de eigenaren gezien als een museum en misschien is dat ook wel zo. Alsof we figuranten waren in een jaren 50 film. De foto's zullen voor zich spreken. Een ontbijtje is geregeld in het naastgelegen teahouse. Erg lekker. We gaan met de link naar de ducktour. Tickets halen en Hasker vraagt wanneer hij nou zijn pin moet invoeren. Hoeft niet Hasker! Hmmm, klopt hoefde gisteren namelijk ook niet. Zal wel liggen aan een jetlag? We zijn bij de "nail" een spitsige toren. We lopen deze voorbij en gaan naar de ducktour. Ondertussen loopt Hasker op blote voeten. Slippers kapot. Het is kwart voor tien. Lange dag op blote voeten. De ducktour start en wat is dit funny. In een amfibie voertuig gaan we met een eerste stuurman en een kapitein een rondtoer maken door Seatle. Met muziek, quakers en lot's of Fun. Onderweg wordt er veel verteld over Seatle en zien we de blue angels, het stuntteam van het Amerikaanse leger.
Terug naar het hotel met de link. We moeten de bagage ophalen en maken dat we naar Road Bear gaan en dat is zeker nog wel een tochtje van drie kwartier en dus komen we een half uur te laat aan. Geen probleem want de RV's staan gereed om door ons beladen te worden maar niet voordat we een waslijst aan formaliteiten hebben doorgenomen en diverse krabbels hebben gezet. De kids worden ondertussen gek maar vermaakt door tante Sis geassisteerd door Cindy en Robbert. Het is trouwens net of Robbert na een weekje Texas de Nederlandse taal is verleerd want hij spreekt voortdurend Engels. En daar gaan we dan, we starten de motoren, zetten hem in de drive en sturen de bakken door de poort. Alexander  raakt bijna het hekwerk en Hasker en Inez die de colonne sluiten knijpen de ogen half dicht. Het gaat goed. Het past allemaal net. De kleinste chauffeur rijd dus voorop in de grootste camper. Kevin heeft 10 personen teveel opgegeven en mag daarom in een 30 feet RV. Ja, wie op grote voet leeft moet ook de grootste bak natuurlijk. Heb je het toch maar voorelkaar MC Whorter! Haha. We halen doe fourage bij de Walmart en de campers worden bij afwisseling in de gaten gehouden door Margreet en Kevin. Dit is werkelijk nodig om te voorkomen dat er ingebroken wordt. Onze Texaan en zijn lieftallige vrouw houden de gangsters goed op afstand. Na het beladen gaan we naar de campground.    De kinderen gaan zwemmen en de adults nemen een biertje en een wijntje. Om tien uur gaan we eten. Een grote verrassing! Kevin en Margreet hebben T-shirts geregeld met de tekst: "MC JOHEGO USA CANADA TOUR 2016" en een vlag met de tekst: "Rockin' THE ROCKIES". Super leuk en namens het reisgezelschap super bedankt. En dan is het tijd om de ogen te sluiten. Morgen naar de Boeing fabriek en daarna naar mount Rainier.

1. Cor en Christina:
    6 augustus 2016
    Ik miste vanochtend m'n momentje 'reisblog' onder het genot van een bakje koffie