Shop till you drop

31 juli 2016 - Dallas, Texas, Verenigde Staten

Zondagochtend. Tijd voor onze wekelijkse hike. De afgelopen 10 weken zijn we met elkaar in training voor de vakantie. Althans, dat was ‘t plan totdat Hasker en Alexander ineens een personal trainer namen. Vanaf dat moment stopten de zondagochtend wandelingen. Maar niet vandaag. We lopen gewoon door de straten van Lubbock, langs Amerikaanse huizen. Ik snap nu waar Kevin zijn grasfetisj van heeft. Het ene gazon is hier nog strakker en groener dan het andere. Hij weet gewoon niet beter!

Na de wandeling gaan we naar Jazz, een tent met behang dat werkelijk onbetaalbaar is. We stoppen ons vol met cajun eten (New Orleans), Kevin gooit z'n charmes in de strijd en ja hoor, Robbert mag een alcoholisch drankje bestellen. "Doe mij maar ijsthee," zegt 'ie! Daar nemen we geen genoegen mee en de margarita’s worden voor één keer omgeruild voor Bloody Mary’s. Na het eten worden Margreet en ik afgezet bij de shoppingmall. Hoe vervelend. De mannen en Sis gaan naar huis. Iemand moet voor het avondeten zorgen. Margreet kent gelukkig de weg in de shoppingmall en we bewegen ons soepeltjes van de ene kassa naar de andere. Zo gemakkelijk om Visa blij te maken.

Na een paar uur worden we opgehaald. Helaas. Morgen verder. Thuis aangekomen staat het huis vol met extra tafels. Het ruikt heerlijk. Kevin stort zich op de pulled pork. De rest van het buffet is al klaar. Er komen gasten! Alle vrienden van Sis willen kennismaken. We gedragen ons dan maar. Merric entertaint de dames. Robbert leert ze hoe je elkaar op z’n Nederlands begroet: geen hug maar gewoon een paar zoenen. We hebben een super gezellige avond. Morgen nog één te gaan: Sis heeft meer vrienden. We verheugen ons er nu al op.

Nog één nachtje slapen en de De Jongs en de Van der Gootjes stappen ook in het vliegtuig op weg naar hún eerste stop: Reykjavik. Benieuwd naar de verhalen!