And the story contineous

27 april 2023 - Zaventem, België

Na de jaren van voorbereiding waar natuurlijk alles op het laatste moment aankomt zijn we vertrokken. Klokslag 12.00 uur staat Herman met het busje voor de deur. Alexander zit er al in. Rode blosjes van de spanning op zijn wangen. De ene na de andere Nederlandse vlag komen we tegen. De kleuren hangen in de juiste volgorde. Ook wel weer eens fijn om te zien. Er wordt direct overlegd waar we willen eten. Eerst maar naar Amsterdam. In de hoofdstad van ons mooie kikkerlandje gearriveerd belanden we op het terras van Loetje. Lekker biefstukje gegeten en natuurlijk ook Freddy gesponsord. Door naar Schiphol. Busje geparkeerd op lang parkeren, in de transferbus, kijken waar we op de trein moeten immers een goede voorbereiding is het……. Dan is het weer tijd voor een biertje.  Op tijd lopen we naar het perron en daar aangekomen blijkt het dat we nog wat tijd over hebben. Herman ziet een bar en er worden nog wat drankjes besteld. Aangezien dat het wat lang duurt met de bediening schraapt Herman zijn keel en noopt de bediening tot enige haast aangezien de tijd weg tikt. Daar komen de drankjes dan eindelijk maar de tijd heeft ons een beetje ingehaald. Papieren bekertjes denken ons te redden. Nog twee minuten voor de Thalys vertrekt. Enigszins gehaast lopen wij naar perron 5/6. Ja hoor de trein staat op ons te wachten echter is er een probleempje. De deuren gaan niet meer open. 16.34 vertrekt de trein en wij zitten er niet in. Herman zegt dat hij nog nooit zo’n dure hun tonic heeft gedronken. Gelukkig gaan er meer treinen die kant op en we boeken de volgende. Het avontuur is los. De Thalys brengt ons in sneltreinvaart naar Brussel. Nu nog naar Zeventem waar Alexander een hotel heeft geboekt. Met de Uber er naar toe. Aangekomen checken we in en treft Herman een paar van zijn vrienden. Nu maar weer wat eten in de mik bij een gezellig Belgisch authentiek restaurantje. Het hof van Hamme. Stoofvlees en koninginneballetjes staan op het menu. Hoe toepasselijk vandaag. Het laatste drankje, Amaretto, wordt weggewerkt en terug naar het hotel. Het is morgen weer vroeg dag aangezien de wekker om 3 uur 30 gaat. Het licht gaat om 21.52 uit.

Morgen op naar Marokko voor de eerste kilometers in de ML.  G

28 april 2023
    Mooie 1e dag 😅☀️ op naar 🇲🇦
  4. Pa ,:
    28 april 2023
    De drankjes waren van dusdanige kwaliteit,dat de vertrektijden van de Thalys werden uitgewist! goed begin vrienden!!!